Wachttijden en kosten

Terwille doet er alles aan om onze wachttijden zo kort mogelijk te houden en je zo snel mogelijk uit te nodigen voor een eerste gesprek. In de tussentijd kun je altijd contact opnemen met onze hulpdienstmedewerkers, via de telefoon of de chat. Voor meer informatie over wachttijden en kosten, kun je altijd contact met ons opnemen.

Onderstaande informatie wordt elke maand vernieuwd, zodat de juiste wachttijden worden weergegeven.

Wachttijd tot intake (update 3 augustus):

Locatie Wachttijd intake
Groningen 4 weken
Groningen Perspectief+ 2 weken
Enschede 2 weken
Rijssen 2 weken
Lelystad 4 weken
Almere 4 weken
Den Helder 2 weken
Heerhugowaard 5 weken
 

Bovenstaande tabel laat zien hoeveel tijd er gemiddeld zit tussen je aanmelding en het eerste gesprek (intakegesprek). Na het intakegesprek moet je op dit moment gemiddeld 3 weken wachten tot de start van je zorgtraject.

De wachttijden zijn niet afhankelijk van je diagnose of van de zorgverzekeraar waar je verzekerd bent. Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met de zorgaanbieder of je zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. De zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt. En dat vervolgens binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Kosten

De hulp die je bij Terwille krijgt, wordt vergoed door je zorgverzekeraar, vanuit de WMO of vanuit justitie (afhankelijk van het traject dat je volgt). Bij sommige behandelingen moet je wel rekening houden met het wettelijk verplicht eigen risico of een eigen bijdrage. Je kunt hier altijd vooraf informatie over opvragen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Lees meer over de GGZ kosten 2017

Terwille heeft voor 2017 contracten gesloten met alle zorgverzekeraars in Nederland. Ben je cliënt bij Terwille en stap je in 2017 over naar een andere zorgverzekeraar? Meld dit dan graag bij je eerstvolgende bezoek.

DELEN

Tweet about this on TwitterShare on Facebook